Weekly News

Commercieel directeur Worldline Nederland, aanbieder van elektronische betaaloplossingen DIGITALISERING

Drie vragen aan Hans den Adel over trends bij betalingen

"Het betaalmoment is niet meer zichtbaar."

Welke trend ziet u bij betaaloplossingen?

Betalen wordt steeds meer onderdeel van het koopproces. De betaalstappen zullen meer en meer gaan verdwijnen. Bijvoorbeeld bij Uber geef je een keer je creditkaartgegevens door. Iedere taxirit daarna wordt automatisch betaald; het betaalmoment is niet meer zichtbaar. Er komen concepten waarbij betalen geen exclusief onderdeel meer is. Dit biedt partijen die hun klanten en koopgedrag goed kennen absoluut een voordeel, ook bij de keuzes van betaalmethodes.

Ik verwacht ook veel van identificatie van personen. De consument is nog onwennig en dat geldt ook de merchant. Een klant betaalt immers na identificatie handsfree en loopt de winkel uit. De ondernemer denkt een niet-betalende klant weg te zien lopen.”

 

Hoe garanderen aanbieders de veiligheid?

“De huidige betaaltransacties vinden veilig plaats. Het zijn buitenlandse spelers die anders kijken naar veiligheid. Deze spelers zijn bijvoorbeeld niet altijd op de radar van de toezichthouders terwijl ondernemers wel graag zekerheid en bescherming willen, voor zichzelf en voor de klant, de consument.”

Delen

Journalist

Mark Seggelen

Related articles