Weekly News

Snelle levering is de sleutel tot succes

Voor ondernemer Christiaan Bekker is één aspect cruciaal om van zijn horlogemerk Rosefield een succes te maken: snelle levering.

“Onze klanten willen dat hun horloges snel en foutloos worden afgeleverd en ze verwachten dat ze hun pakketje op elk moment kunnen tracken.”

Nog maar drie jaar geleden is Christiaan Bekker begonnen met het horlogemerk Rosefield. “We zien Rosefield als een fashion product, als horloges die je aanpast aan de gelegenheid. We hebben het eenvoudig gemaakt om de bandjes te verwisselen waarmee je de complete look van het horloge kunt veranderen. Door kwalitiatief hoogwaardige horloges aan te bieden voor een betaalbare prijs is het mogelijk meerdere horloges en bandjes te kopen zodat je ook daardoor vaker kunt wisselen.”


Vernieuwend was ook de marketingaanpak. “Het gebruik van social media, vooral Instagram, is vrij nieuw voor een horlogemerk. We hebben samengewerkt met fashionbloggers, waardoor we internationaal veel aandacht kregen”, vertelt Bekker. “Daardoor was vanaf dag 1 Duitsland onze grootste markt. Ook in Engeland, Frankrijk, Canada en Japan zitten veel van onze klanten.”


Om de internationale klanten goed te kunnen bedienen is een aspect cruciaal: snelle en goede levering. “Onze klanten willen dat hun horloges snel en foutloos worden afgeleverd. Ze verwachten dat ze hun pakketje op elk moment kunnen tracken, zodat er duidelijkheid is over de te verwachten afleverdatum en dat ze notificaties krijgen als er een vertraging is.”


Bekker vervolgt: “Om dat goed te kunnen waarborgen, heb je een logistieke partij nodig die in veel landen een eigen netwerk heeft. Heeft de transporteur dat niet, dan moet hij het pakketje overdragen aan een lokale partner. Die systemen moeten dan weer met elkaar communiceren en dat verstoort het proces van tracking.”


Elke dag, soms wel twee keer, komt de transporteur bij het magazijn langs om bestellingen op te halen. “Vandaar gaan ze rechtstreeks het vliegtuig in”, zegt Bekker. Het doet hem aan nog een wens van zijn klanten denken. “Zelfs als bestelling onderweg is, willen ze de afleverwijze kunnen veranderen, bijvoorbeeld als ze het pakketje toch liever afhalen.”

Delen

Journalist

Mark van der Heijden

Related articles